
Årets nominerede til EGR Awards, er netop offentliggjort og blandt de mange kendte navne, er der også et par enkelte overraskelser i blandt.
Prisuddelinger blandt online industriens aktører, er naturligt nok både festlige og farverige og fyldt med elementer der understreger, at her er der tale om en underholdningsindustri.
Branchen elsker at hylde sig selv og sine helte, og holder flere prisuddelinger i årets løb. En af de helt andre store, SIGMA, løber også snart af stablen, og sammen med EGR Awards, er det de mest prestigefyldte priser at tage med hjem.
Kategorierne
EGR belønner marketing og innovation og der er flere kategorier branchens bedste kan vinde priser i, hvorfor en nominering i sig selv er ganske ærefuld.
- B2B marketing campaign
- Brand of the year
- Casino marketing campaign
- Innovation of the year
- Sportsbook marketing campaign
- Innovation in marketing campaign
- Affiliate marketing campaign
- Best native app
- Best use of brand ambassador
- CRM campaign
- Innovation in casino
- Innovation in esports
- Innovation in responsible gaming (ny i 2023)
- Innovation in sports betting
- Marketer of the year – Individual
- Personalised marketing campaign
- Social marketing campaign
- Supplier marketing campaign
Der er altså mange priser at tage med hjem, for de allerdygtigste i online casino branchen og samtidig kan man som spiller, se hvad tidens trends og tendenser er indenfor online spil.
Ansvarligt spil er på kortet
Noget der allerede nu kan ses som en (endnu større) trend, er fokus på ansvarligt spil. Tidligere har industrien måske fremhævet særlige tiltag, eller fremhævet branchens eget kodeks, men nu er der altså kommet en helt separat kategori til, hvor det bedste tiltag indenfor ansvarligt spil belønnes.
Det kan komme til at betyde utrolig meget, for det tempo der udvikles tiltag til ansvarligt spil og vil være med til at sikre industriens troværdighed, at der sættes fokus på innovative tiltag, der skal fremme ansvarligt spil.